Огляд програми «ЖД квитки» для РЖД

В Play Market і AppStore з кожним днем з'являється все більше додатків. Їх мета — зробити наше життя комфортнішим: не встаючи з дивана, ми можемо замовити авіаквиток, таксі, їду, забронювати номер в готелі. А тепер ще й оформити квиток на потяг з додатком під назвою «ЖД Квитки».
Про додатку
«ЖД Квитки» можна встановити на пристрої на базі Android і iOS. Додаток ще відносно юне, але вже показує непогані результати — більше півтора мільйонів скачувань. Це не дивно, враховуючи, що це єдине офіційне додаток для продажу залізничних квитків. Квитки через нього можна купити на всі напрямки Росії, СНД і Прибалтики. А також в деякі країни Європи, але поки тільки з iPhone.
В роботі
При першому запуску приймаємо угоду користувача — куди ж без цього. Ці нудні штуки по-хорошому варто читати.


Тепер шлях до покупки квитків відкритий. Натискаємо кнопку «Купити квиток на поїзд» і переходимо до наступного екрану ». Станція відправлення зазвичай вже вказана, так як в додатку налаштована геолокація, визначальна ваше місце розташування. Тепер потрібно вибрати, куди і коли ви збираєтеся поїхати. Квитки з'являються у продажу за 45 діб до відправлення, в додатку це враховується: квитки з'являються на вашому екрані в той же момент, що і в касі вокзалу.


Якщо вам принципово виїхати з першими променями сонця, або, навпаки, провести ніч в дорозі, можна вибрати бажане час відправлення. Найважливіше — не забути вказати всіх пасажирів і правильно вибрати їх вік. Від цього залежить підсумкова ціна квитка: діти до 10 років їдуть зі знижкою, а діти до 5 — безкоштовно, якщо не займають окремого місця. Інформації про це в додатку немає. Так що потрібно просто запам'ятати. Ще одна математична задачка від «РЖД» — в одному замовленні може бути не більше 4 пасажирів, включаючи дітей. Кожен дорослий пасажир може взяти з собою не більше однієї дитини без місця. Вирішили квест з пасажирами та дітьми? Тоді можна переходити до вибору поїзда.


На цьому екрані можна подивитися всю основну інформацію: назва поїзда, час відправлення та прибуття, кількість вільних місць і приблизну ціну місця. Значком у формі букви «е» позначені поїзда з можливістю електронної реєстрації. Для тих, хто не знає — електронна реєстрація потрібна, щоб не отримувати перед поїздкою квиток в касі. Потрібно просто роздрукувати посадковий купон, який прийде вам на пошту, і показати при посадці провіднику купон і паспорт. Далі — вибір вагона. Цінність цього екрану — в можливості подивитися, які в вагоні є додаткові послуги. Вони позначені іконками над кожним вагоном, клікнувши на які можна прочитати про послуги докладніше. Також тут підраховується сума замовлення, з урахуванням віку і кількості пасажирів. Можна прицінитися, передумати, і вибрати варіант подешевше, ніж люкс. Або, навпаки, вирішити, що вартість прийнятна, можна дозволити собі і купе. З кондиціонером.


Наступний екран — вибір місця. Ось тут між Android і iOS є істотна відмінність. На пристроях Apple ви зможете вибирати на зручній деталізованої схемі, де видно, верхнє місце або нижнє, як далеко від туалету і купе провідника і т.д. На Android же поки вибір тільки па параметрам — діапазон і ярус. Але розробники обіцяють вже в найближчому майбутньому додати схему і на Android-пристрої.



Найбільше часу піде на наступний екран — форму заповнення даних про пасажирів. Заповнити потрібно всі поля для кожного з пасажирів. Плюс — додаток запам'ятовує інформацію. І при наступній покупці запропонує підставити дані, якщо ви почнете вводити ім'я пасажира, яке вже використали. Мінус — реалізація. Це можна було б зробити більш зручно, скажімо, можливість створення карток пасажирів, в яких при бажанні можна міняти дані.


Ретельно звіряємо дані на останньому екрані — все це буде в квитку. При наявності помилок поїздка може і не відбутися, так що тут краще не поспішати.


І ось тут, прочитавши уважно, ми дізнаємося неприємну новину — квитки продаються з сервісним збором, в деяких випадках — досить суттєвим. В даному випадку кожен сам для себе вирішує: переплачувати за зручність чи ні. У разі приватних осіб — питання досить істотний. У разі корпоративних поїздок (коли поїздка оплачується компанією) даний нюанс не настільки вагою.
У сухому залишку
Додаток працює швидко. Квитки видає тільки ті, які дійсно є в продажу, пропозицій з уже проданим квитком помічено не було. Ще одна приємна дрібниця — відсутність реклами, яка досить часто маячить в багатьох додатках. Мінуси — недоробки інтерфейсу, відсутність адаптації під планшети і відбирання кровних грошей у вигляді комісії у населення.
Особливості роботи на планшетах
Для планшетів додаток поки не адаптовано: ландшафтна орієнтація відсутня, на Android-планшетах деякі елементи інтерфейсу розтягуються. Ось так інтерфейс виглядає на Android-планшетах:
На iOS-планшетах (зокрема, на iPad Air, який використовувався для тестування) програма не відображається на весь екран. Дивитися можна або в «рідному» дозволі, або в збільшеному в два рази варіанті:
Додаток тестувалося на LG G2, Tegra Note 7, Apple iPhone 4, iPad Air.
Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ufs.mticketing&hl=ru
AppStore: https://itunes.apple.com/ru/app/zd-bilety-raspisanie-i-pokupka/id593023156?mt=8