Легенди Силіконової долини: історія Tesla Motors


Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors

Компанію Tesla Motors і її главу Ілона Маска часто порівнюють з ранньої Apple і Стівом Джобсом. Розглядати ці дві компанії окремо від фігур їх засновників, керівників та ідейних натхненників попросту не можна. Як колись Джобс змінив ринок ПК, контрольований небажаними мінятися гігантом IBM, так зараз Маск намагається змінити ще більш непоступливу автомобільну індустрію.

Перша п'ятирічка

У 2003 році інженери Мартін Еберхард і Марк Тарпеннінг заснували компанію по виробництву електромобілів під назвою Tesla Motors. Названа вона на честь фізика Ніколи Тесли, який в 1882 році винайшов двигун змінного струму, донині використовується в електромобілях.

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-2

Через рік проектом зацікавився американо-канадський мільярдер Елон Маск. Він не тільки став найбільшим інвестором компанії, але і особисто очолив її. Серед інших великих інвесторів Tesla числяться Сергій Брін і Ларрі Пейдж, засновники Google, і Джефрі Сколл, президент eBay.

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-3

У 2005 році Tesla почала співпрацювати з англійської автомобільною компанією Lotus Cars. А вже через два роки на закритому заході в аеропорту Санта-Моніки був представлений результат їхньої спільної роботи — Tesla Roadster. Цей спорткар заснований на базі Lotus Elise, але бензиновий двигун замінений електромотором і літій-іонними акумуляторами.

За офіційними даними, до 100 км / год Tesla Roadster розганяється всього за 4 секунди, його максимальна швидкість примусово обмежена 200 км / год, одного заряду батарей вистачає на 300-400 км, а повна зарядка займає 3,5 години. Правда, тестування Джеремі Кларксона, провідного телепередачі Top Gear, показало, що на одному заряді перші зразки Tesla Roadster проїжджали всього 55 км. У відповідь компанія Tesla подала на журналіста в суд за наклеп, але процес програла.

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-4

За створення екологічно чистого спорткара Ілона Маска нагородили відразу двома почесними призами: Global Green 2006 за турботу про навколишнє середовище (нагороду вручив Михайло Горбачов) і INDEX 2007 за досягнення в технологічному дизайні. Але у самій компанії Tesla фінансові справи йшли не кращим чином.

Щоб подолати кризу, новим виконавчим директором Tesla був призначений досвідчений менеджер Зеєв Дрора, який раніше очолював Monolithic Memories і Clifford Electronics. Звільнивши частину співробітників, йому вдалося стабілізувати становище компанії. Але після року роботи Дрора спочатку був знижений до посади віце-президента, а потім і зовсім звільнився за власним бажанням — кермо влади повернулися до Маску. У 2008 році перші екземпляри Tesla Roadster почали відправлятися покупцям, які оформили попереднє замовлення. Ціна базової версії склала $ 109 тис.

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-5

Друга п'ятирічка

У 2009 році інвесторами Tesla стали німецький автомобілебудівний концерн Daimler і інвестиційний фонд Aabar Investments з ОАЕ. Більш того, кредитором Tesla стало Міністерство енергетики США. Через чотири роки Tesla повністю погасила заборгованість перед урядом, тим самим ставши першою в історії автомобільною компанією (на відміну від Ford або Nissan), якій вдалося це зробити.

На початку 2010 року Елон Маск з гордістю відрапортував про продаж першої тисячі Tesla Roadster. Електрокари компанії роз'їжджали по 43 штатам США і 21 країні світу. Почалося виробництво модифікації Tesla Roadster з «правим кермом» для Великобританії та Ірландії. За весь час було продано 2250 примірників Tesla Roadster. Втім, Ілон Макс ніколи не розглядав Tesla Motors як спосіб отримання надприбутку — для нього електромобілі є насамперед мрією.

У тому ж році Tesla вперше розміщує свої акції на фондовій біржі, чого американські автомобільні компанії не робили з 1956 року (Ford). У місті Фримонт, штат Каліфорнія, відновлює роботу автомобілебудівний завод Tesla Factory (стара назва NUMMI), раніше належав General Motors і Toyota.

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-6

У 2012 році Tesla починає будівництво в Каліфорнії мережі «електрозавправок» Superchargers для максимально швидкої підзарядки. Харчування в 120 кВт дозволяє зарядити електрокар на 50 відсотків всього за 20 хвилин. У цьому ж році почалися продажі другого електрокара компанії — седана Tesla Model S (кодове ім'я WhiteStar). Ціна моделі починається з $ 57,4 тис., А ємності батарей в залежності від комплектації вистачає від 260 до 480 км.

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-7

«Електрозаправках» Tesla Superchargers

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-8

Tesla Model S

«Жги гуму, а не бензин»

Саме ця жартівлива фраза була першим рекламним слоганом Tesla. Зараз у компанії є більша 200 фірмових «електрозаправок» Superchargers по всьому світу. На території США заправки розміщені максимально рівномірно, що дозволяє власникам електромобілів вільно роз'їжджати по всій країні. А недавно Tesla побудувала першу станцію по швидкій заміні виряджених акумуляторів на заряджені (процес займає 3 хвилини).

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-9

Tesla D

Легенды Силиконовой долины: история Tesla Motors-10

Tesla Model X

У грудні 2014 року почалися продажі нового електрокара Tesla D, який являє собою поліпшену версію седана Model S з повним приводом, автопілотом і розгоном до «сотні» за 3 секунди. Р иночная капіталізація Tesla Motors становить майже $ 28 млдр., Що більше, ніж у багатьох старовинних автомобільних брендів, наприклад Fiat, Mitsubishi або Suzuki.

Але на вже досягнутому компанія не збирається зупинятися. Ще до кінця 2014 року буде анонсований оновлений родстер Tesla. У 2015 році нарешті з'явиться кросовер Model X, вихід якого кілька разів переносили. А в 2017 році повинен з'явитися перший порівняно недорогий електрокар компанії Model 3 (BlueStar).

Жми 5!