Легенди Силіконової долини: історія Google


Легенды Силиконовой долины: история Google

У Google вже в момент створення компанії були всі шанси на світове панування в якій-небудь з ІТ-сфер, а саме: два студенти Стенфордського університету в якості засновників і гараж в Силіконовій долині як відправний пункт. За 16 років свого існування (з моменту офіційної реєстрації і до самого дня сьогоднішнього) компанія встигла перепробувати (як і годиться амбітному "силіконовому" стартапу) і закріпитися в найрізноманітніших: від пошуку до робототехніки. Google була піонером у створенні більшості ніш, в яких вона розвивала свої сервіси, але їй здорово вдавалося наповнювати продукти зручними і зрозумілими для користувачів функціями, а також грамотно інтегрувати їх один з одним.

Легенды Силиконовой долины: история Google -2

Корпорація добра, один з найдорожчих світових ІТ-брендів, один з кращих роботодавців, пошуковий гігант, розробник наймасовішою на сьогодні мобільної операційної системи, революціонер у сфері реклами в інтернеті, найбільша в світі робототехнічна компанія — це далеко не повний список досягнень і характеристик Google Inc. Якщо згадати кількість створених і похованих нею проектів, то асоціативний ряд можна буде продовжувати ще довго. Історія Google тісно переплелася з історією розвитку інтернету, а потім вийшла з її берегів і затопила безліч суміжні напрямки розвитку науки і техніки — медицину, "зелені" технології, мобільні пристрої, робототехніку і навіть трохи космос. Тієї, що відома широкій громадськості завдяки своїм пошуковим досягненням, купівлею сервісу Youtube і створенням самої пустельній в світі соціальної мережі, вже якраз лякати довірливих параноїків. Маленькі пошукові роботи Google трудяться на мільярдах сайтів в інтернеті, великі бойові — вдосконалюються в лабораторіях, юні біороботи з так званих seo-фахівців освоюють непідйомні бюджети на пошукову оптимізацію сайтів і нові алгоритми Google в перервах між уроками алгебри та біології. У портфоліо компанії на даний момент представлено 38 діючих продуктів.

Серце Google — пошук

Офіційна і дуже відома легенда про появу Google говорить, що два батька-засновника — Ларрі Пейдж і Сергій Брін — познайомилися в Стенфорді в 1995 році і вже через рік створили пошуковий движок BackRub, який і вирушив індексувати сторінки інтернету. Інтернет в ті роки був не той що зараз, маленький і безлюдний. Пошуковий робот проіндексував всього 75 мільйонів сторінок. І цей обсяг треба було якось систематизувати. У 1996-му році пошуковики ранжирували сторінки виходячи з того, скільки разів на них зустрічається шукане слово. Але майбутні "гугловці" підійшли до питання зі свіжим поглядом, взявши за основу число зворотних посилань на URL-сайту, а не згадка ключового слова. Чи не здогадайся хлопці до цього відразу, хто знає, чи були б у нас зараз такі блага цивілізації, як зручний відеохостинг, тотальне занурення в мобільні пристрої та соціальні мережі і т.д. і т.п. Але Ларрі і Сергій наткнулися на золоту жилу. Алгоритм PageRank від Google демонстрував кращі результати пошуку, і продукт двох талановитих студентів отримав вагон позитивних відгуків у ЗМІ, а також швидкозростаючу аудиторію. В Google все це оформилося в 1997 році, коли був зареєстрований домен google.com. А в самостійну компанію — в 1998-м, року компанія була зареєстрована для отримання першого інвестування — 100 тис. Доларів від Енді Бехтольштейма. Третім топ-менеджером компанії став Ерік Шмідт, який приєднався до Google в 2001-му році і став активно стимулювати розвиток нових сервісів.

Cвой перший гараж у Google з'явився вже після реєстрації домена, виходу пошукача на ринок і отримання перших інвестицій. Перший рік офіційного існування компанії Google був насичений всілякими подіями, більшість з яких на тлі решти історії компанії виглядали як битовуха. Google встигла змінити свій затишний гараж на справжній офіс в Пало-Альто, обзавестися нарешті не тільки інженерами, але й менеджерами з продажу, і навіть кухарем, і собакою, вперше налякати параноїків випуском продукту для читання думок (всього лише безневинна першоквітневий жарт), заговорити на перших 10-ти мовах, всі з яких європейські. Російського, який входить в десятку найпоширеніших у світі, серед них не було. Що в принципі логічно, з урахуванням того, що простори російськомовного інтернету з низькою щільністю населення все ще топтали ведмеді, хоча серед них зустрічалися і Яндекс з Рамблером. З Китаєм (чия мова також займає неслабі позиції у світі) у американських компаній було все складно, а от у Європі інтернет вже собі могли дозволити багато. Російська, разом з китайським, японським і корейським потрапив у другу партію, яка побачила світ у другій половині 2000-го року і складалася з 15 нових мов.

Пошук по картинкам Google запровадив у 2001-му, надавши в розпорядження користувачів базу з 250 мільйонів зображень. Правда це ще не був той самий пошук в звичному вигляді, а швидше можливість знайти зображення по пошуковому запиту. Та й в загальний пошук по різному типом контенту з'явився вже в 2007-му році. У тому ж 2001-му побачив світ такий продукт, як Google Zeitgeist — рейтинг найпопулярніших запитів року, завдяки якому можна досить точно пригадати і перерахувати найбільш знакові події року.

2002-й рік у житті Google став важливим з точки зору розвитку продуктів для розробників і для бізнесу. Серед іншого компанія реалізувала можливість впроваджувати її пошук на інші сайти. Розробникам став доступний API Google, а потім з'явився проект Google Labs (проіснував до 2011-го), в якому всі бажаючі могли виставити свої "падлюка" для сервісів Google. Пошук приріс можливістю шукати по продуктам. Ця можливість, як не дивно, і нині живе. Отримати до неї доступ можна, набравши в адресному рядку за google.com/shopping.

Наступний рік став роком буму нових для ринку продуктів, у тому числі і пов'язаних з пошуком. У 2003-му році з'явився новий сервіс — Google News. Він існує й донині за адресою news.google.com і періодично приносить компанії скандали з власниками авторських прав. Але зате в розділі новин місці зручно стежити за ключовими подіями в країні. Сервіс стартував з 4000 джерелами, а на сьогоднішній день їх кількість перевалила за 50 000. У 2006-му році можливості Google News доповнилися Finance — розділом, в якому розумний пошук Google відстежував новини фінансового ринку та індекси акцій компаній. C розквітом розумних мобільних пристроїв пошук Google став проникати і в них. Повноцінний мобільний пошук Google був представлений в 2005-му. У 2008-му голосовий пошук вийшов для iOS, а користувачі Android побачили його роком пізніше.

Сьогодні пошуковик Google є не тільки найпопулярнішим у світі, а й самим просунутим. І лише мала частина користувачів знає про існування додаткових фокусів, пов'язаних з пошуком інформації в цьому сервісі: зокрема, по блогам, по книгах в Google Books, по відео, за опублікованими відкритим кодами (правда в підсумку цей вид пошуку закрився), науковим джерелам , урядовим сайтам США, патентам і науковим джерелам і т.д.

Неформатность Google — Doodle

Doodle — анімації і стилізовані під усілякі події варіанти логотипу Google — практично ровесники компанії. Вони з'явилися в 1998 році і не тільки стали інформаційно-розважальної фішкою пошуковика, а й продемонстрували демократичність поглядів засновників компанії. Адже мало хто з великих світу цього дозволяє собі відступати від власного бренд-бука і бавитися з зображенням логотипу на всі лади. Знайти всі Doodle на сайті Google можна у відповідному розділі.

Причому там же можна подивитися, в яких країнах і на честь яких подій був створений той чи інший дудл. Всього на момент написання статті кількість дудлів в базі Google перевищила 2000 штук.

Google для бізнесу

Наступним дітищем Google, після бурхливо зростаючого пошукача з його командою, а також виключно творчого Doodle став сервіс Google Adwords. Він стартував восени 2000-го з 350 клієнтами на борту. Його конкурент в російськомовному середовищі, Яндекс.Директ, з'явився на іншому кінці земної кулі в 2001-му. У 2002-му в Adwords з'явилася система оплати за кліки (cost-per-click). А можливість для майданчиків заробляти на рекламі, тобто Google Adsense, стартувала ще через рік, у бурхливому для Google 2003-му. У тому ж періоді бере свій початок сервіс Grants, один з некомерційних проекторів американської компанії. Google Grants — це не пошук по грантам, це грант від компанії Google в Adwords, який дає можливість некомерційним організаціям рекламувати себе в Павутині.

Технології, що дозволили Google персоналізувати рекламні оголошення в пошуковій видачі, у поштових акаунтів і на сайтах, з одного боку, дозволили рекламодавцям ефективніше просувати свої продукти, з іншого — викликали хвилю параної з боку користувачів і стьобу з боку конкурентів, яка вилилася в вірусне відео та мультфільми.

І хоча можливість продавати і купувати рекламу своїх продуктів в інтернеті самостійно сама по собі хороша, без інструментів вивчення аудиторії сайтів вона більше нагадує стрілянину з гармати по горобцях. І такий відсутній інструмент був представлений Google в тому ж 2005-му році. Google Analytics донині залишається зручним, сучасним, досить простим в освоєнні інструментом, який використовується власниками сайтів і тими, хто розміщує на них рекламу, повсюдно, регулярно, і практично як must have.

Також до продуктів Google для бізнесу відносяться Google Docs (з'явилися в 2006-м), календаря, пошти у корпоративному домені, Google Drive (з'явився в 2011-м) з можливістю спільної роботи над документи, адміністрування всіх корпоративних ресурсів і корпоративної інформації в "Сейфі ". У 2007-му році "офіс" від Google обзавівся можливістю роботи оффлайн.

Недосоціальние соціальні сервіси

Легенды Силиконовой долины: история Google -3 Так виглядала нині покійна мережу Google Wave

Blogger став першим проектом Google в області соціальної взаємодії. Частиною пошукового гіганта платформа стала в 2003-му році, коли Google поглинули Pyra Labs. Сам проект існував з 1999-року і був ровесником свого безпосереднього конкурента — Живого журналу. Через рік у компанії зважилися завести власний блог на новопридбаною платформі. Блог і донині служить зручним способом поширення корпоративних новин Google в світі. Свої локальні "журнали" є в різних країнах світу, де присутня компанія.

Але першим досвідом справжньою соціальної мережі під крилом Google став проект Orkut. Він з'явився в 2004-му році, а закрився в 2014-му, так і не ставши глобально популярною мережею. Свою нішу мережу зайняла в Бразилії та Індії, але на глобальному ринку став популярний Facebook (мережа також з'явилася в 2004-м), в російськомовному сегменті — Вконтакте і Одноклассники. Мабуть, натхненним гікам компанії не вистачало чогось для розуміння принципів людської "дружби" в інтернеті. Ставши лідером у багатьох областях своєї присутності, компанія Google, здається, так і не змогла повноцінно освоїти соціальні мережі і за час свого існування закрила кілька таких проектів. Orkut з часом передався з глобального офісу в бразильський, де у сервісу були свої прихильники, але проект в підсумку все одно не злетів.

Поштовий сервіс Gmail сьогодні налічує більше 425 мільйонів користувачів. Стільки він набрав за 10 років свого життя. Пошту полюбили не тільки приватні користувачі, а й цілі компанії. З часом і вона обросла соціальними функціями, тому про неї є сенс говорити саме в цьому контексті. Першою "соціальної" ластівкою став Google Talk (сьогодні — Hangouts). Працюючий в браузері, що завантажується на комьютер окремо і, що теж важливо, доступний у вигляді стороннього додатка для неповноцінних в ті роки мобільних операційних систем, сервіс дозволяв спілкуватися між собою користувачам Gmail і з'явився вже через рік після лонча поштового сервісу.

На переклад пошти на 40 мов у компанії пішло 2 роки. Стільки ж — щоб об'єднати пошту, календар і інші "офісні" можливості в один бізнес-пакет.

Між появою Gmail і дожівшей до сьогоднішнього дня соціалочкі Google прослизнула ще кілька соціальних сервісів, про які компанія вважає за краще не згадувати в своїй офіційній історії — Lattitude, Zingku, Buzz, Wave. Але всі були тихесенько закриті, хоча використовувані там технології можна було зустріти в наступних продуктах компанії.

З 2011-го року Google просуває власну мережу Google Plus, повну мертвих душ, справжніх шанувальників компанії, брендових акаунтів і спроб людей все-таки освоїти новий сервіс Корпорації добра. До Google Plus ставляться по-різному, але тим не менш, мережа продовжує жити і бути здоровими донині. Не можна сказати, що мережа з'явилася на ринку в момент повного насичення, адже досі з'являються і набирають популярність всілякі проекти. Просто в цій сфері Google явно не вистачає вогника.

Карти, планети і супутники Google

Послуги, пов'язані з геолокації, в Google представили відразу після платформи для блогінгу, в 2004-му. Все почалося з Google Local — нехитрого сервісу, який дозволяв знайти цікаві місця недалеко від користувача (пізніше Local органічно влився в Google Maps). Під кінець 2004-го компанія вже придбала Keyhole, і ця покупка в підсумку вилилася в проект Google Earth (у 2005-му), а всього через декілька місяців потому у цього союзу народилися Googl Maps. Як і у випадку з іншими сервісами компанії, Карти не були першими у своєму роді продуктом у світі, але стали кращим завдяки напрацюванням Google і непрекращающемуся розвитку нових можливостей на базі існуючої картографічної платформи. Через пару місяців після лонча пошуковий гігант вже додав до плоским зображенням 3D. До 2006-го року на Google Maps з'явилася Європа, а також був відкритий їх API для всіх бажаючих, і карти Корпорації добра стали частиною незліченної кількості сайтів і додатків. За даними Google, зараз їх кількість наближене до мільйону, а щотижнева аудиторія сервісу — до мільярда користувачів. Відслідковувати пробки на картах Google дозволив вже в 2007-му році, і на той момент це здавалося фантастикою, але ще більшою фантастикою стала поява Street View в тому ж році. Правда спочатку тільки для п'яти обраних міст Америки. Наступною, в 2008-м, була Франція. Сьогодні режим Street View є більш ніж в 50-ти країнах, причому з 2010-го року — на всіх континентах. Подивитися на місто очима Google можна не тільки в картах, але і в окремому сервісі. Є й інші ресурси, на яких можна вивчити фейловие кадри зйомки. Наприклад, цей.

У тому ж 2008-му користувачі отримали можливість самостійно додавати свої відомості на карту. А ще роком пізніше — навігацію. У такому вигляді карти Google стали відмінним сервісом для вивчення нових країн і навігації по новим містам. Звичайно, тільки тим країнам і містам, які були вже представлені в Google Maps. Нарешті, фінальної фішкою Google Maps стала поява навігації по деяких особливо великим будівлям в 2011-му році.

Крім Google Earth, вічно молоді, вічно натхненні хлопці з Google створили Google Mars — ресурс, де можна подивитися на зображення нашого червоного сусіда по космосу, і Google Moon — те ж саме, тільки про Місяць.

Мультимедіа

Перші кроки в мультимедійну область в Google зробили в 2004-му році, відкривши сервіс для обробки та зберігання в інтернеті фотографій Google Picasa. Втім, можливість створювати фотоальбоми в Picasa з'явилася не відразу, а через пару років роботи.

Але самим знаменним моментом у розвитку медійних сервісів Google стала покупка Youtube в тому ж 2006-му. Відеохостинг з'явився як сервіс для відеознайомств, але перетворився на головний "телевізор" всіх інтернет-залежних жителів планети, а також джерело доходу для творчих самородків. Партнерська програма Youtube була запущена в світі в 2007-му році, але до Росії дісталася тільки в 2011-му, а до України — в 2012-му. Вона здорово простимулювала зростання регіональних каналів. У 2013-14-му роках Youtube відіграв важливу роль у розвитку суспільного телебачення України, фактично змінивши політичне життя країни і зробивши масово доступним нецензуріруемий державою соціальний контент. Паралельно з Youtube у Google деякий час існував власний відеосервіс Google Video (2005-2011), але в підсумку від його підтримки відмовилися на користь більш популярного конкурента. Фактично, на нього просто забили.

Легенды Силиконовой долины: история Google -4

У 2012-му році в магазині додатків для Android-пристроїв відбулися великі зміни. З Android Market він перетворився на Google Play і крім додатків в його надрах став з'являтися ліцензійний контент іншого характеру: музика, відео, книги. З узкозаточенного під мобільні пристрої магазин перетворився на черговий масштабний проект компанії, який відкриває цілий світ контенту і сервісів при наявності аккаунта і правильної "прописки". Так, ліцензійна музика та книги до України докотилися лише в 2014-му році, а можливість купувати пристрої Google офіційно не відкрилася досі.

Операційні системи

Сьогодні у Google є чотири операційні системи власної розробки. Chrome OS — це та, що в 2009-му зросла з браузера Chrome, що з'явився на світ в кінці 2008-го року. Android OS — система для смартфонів і планшетів, ровесниця браузера. За сумісництвом найпопулярніша в світі мобільна ОС. Android Wear — платформа для носяться пристроїв, зокрема, смарт-годин. Google TV — платформа для телевизионной приставки (год выхода на рынок — 2010).

Android OS далеко не сразу был тем, чем его в итоге представил Google. В этой статье Павел Урусов рассказывает о первых опытах Google на мобильном поприще, на которые в итоге коренным образом влияет выход iPhone, который демонстрирует простоту и удобство управления устройством при помощи сенсорного экрана и пальца. Впрочем, выход любого устройства Apple в этом веке коренным образом влиял на индустрию и менял то вид, то возможности гаджетов. Так, выпустив первый плеер iPod в 2001-м году, Apple начала отъедать рынок лицензионной музыки у гигантов звукозаписывающей индустрии. Усилиями Apple появился новый класс устройств — планшеты. И в нем компания Google смогла отлично реализовать себя, заняв заметную долю благодаря бюджетным предложениям и бедным рынкам развивающихся стран. Успех Android предопределило много факторов: и то, что операционная система и правда была неплоха по меркам своего времени, и бренд Google, и дружественность по отношению к гикам, и низкая планка на самые доступные устройства (сегодня Android-смартфон может стоить даже меньше 80 долларов), и активно развивающийся магазин приложений и контента Google Play, и наличие в смартфоне всех популярных сервисов Google в удобном виде, и появление новых, например, Google Now, который со временем перекочевал в другие виды устройств. В итоге в 2013-м году в мире насчитывается уже миллиард Android-устройств на руках.

Гаджеты, вдохновленные Google

Легенды Силиконовой долины: история Google -5 Google Glass

Помимо сервисов, компания Google успела приложить руку к созданию ряда устройств. Этот ее опыт нельзя назвать столь значимым для мира, как, например, поиск или почтовый сервис, но и совсем обойти вниманием нельзя.

Nexus — линейка смартфонов и планшетов на ОС Android под “чистой” версией операционной системы. Появилась в 2010-м году. Первым устройством был Nexus One от HTC, и с тех пор компании доверили выпуск еще и планшета Nexus 9, который появился на рынке только недавно. За четыре года существования проекта партнерами Google стали также LG (Nexus 4 и Nexus 5), Samsung (Galaxy Nexus, Nexus 10), Asus (Nexus 7). Самый актуальный на сегодня смартфон — Nexus 6 — семейства вышел у Motorola.

Chromebook — доступные ноутбуки на Chrome OS под патронатом Google — начали выпускаться с 2009-го года. Партнерами компании выступают Samsung, Acer, HP, Asus. Хромбуки позиционируются как конкуренты нетбукам на Windows, заточенные под работу в интернете. До какого-то момента поверить в то, что эксперимент увенчается хоть символическим успехом, было сложно, слишком уж операционная система Chrome уступает Windows по возможностям, да и пользователям свойственна инертность. Но по итогам прошлого года устройства Chromebook заняли 25% рынка США, и производители отметили рост спроса на эти устройства в корпоративном сегменте. К сожалению, более полной статистики, о продажах в мире и в нашей стране, нет. Благодарить за неожиданное внимание к продукту Google явно надо не переборчивых покупателей, а неудачливого конкурента, который наломал дров с Windows 8. В нынешнем году к числу устройств на Chrome OS присоединились и моноблоки — Chromebox. С учетом того, что Google развивает магазины лицензионного контента с удобным веб-интерфейсом, эти моноблоки можно рассматривать как потенциальную бюджетную замену домашнему компьютеру, если его основная задача — быть источником видео и музыки в семье. Единственное, с чем у Chrome OS пока очень плохо — это видеоигры.

Беспилотные автомобили — интересный проект компании Google и один из немногих, в которых она выступила пионером. Хотя заявила о таком намерении компания не первой. Проектом компания занимается с осени 2010-го года. На данный момент автомобили Google уже прошли всевозможные испытания на людях и даже получили лицензию и номерной знак в Неваде, но не стоит ожидать их быстрого распространения в мире. Производство, законодательство, усовершенствование, преодоление психологических барьеров со стороны населения, высокая цена — все это предсказуемо стоит на пути массового производства.

Motorola Mobility — мобильное подразделение Motorola. Google прикупила компанию в 2011-м, поклонники ожидали от нее появления новых устройств линейки Nexus на мощностях Mototola. Но в итоге все подразделение было перепродано китайскому гиганту Lenovo на взаимовыгодных условиях.

Google Glass — “умные” очки компании Google, которые, на мой взгляд, являются олицетворением типичного сотрудника или поклонника компании. Человека, увлеченного технологиями, оценить и понять масштаб которых пользователи смогут не сразу. В отличие от направления умных часов, направление умных очков пока так и не взлетело за два года с момента изобретения, и Google Glass представляет собой очень дорогую и не доведенную до совершенства игрушку.

Chromecast стал весьма неожиданной игрушкой в 2013-м году. Хотя с другой стороны, с учетом того, что Google уже некоторое время занималась развитием раздела с контентом в Google Play, его появление, как и смешная цена должны были быть вещами предсказуемыми. Телевизионная приставка Chromecast позволяет за смешные 35 долларов (или 50 долларов в Украине) превратить обычный телевизор с HDMI-разъемом в телевизор разумный с доступом в интернет, достаточно удобным браузером и некоторыми фирменными сервисами Google. Она же способна в несколько кликов подключить к телевизору мобильное устройство по воздуху и транслировать контент с него.

Наконец, завершает список любопытных проектов Google совместная с Novartis (фармацевтическая корпорация родом из Швейцарии) разработка “умных” линз, о которой было заявлено в январе 2014-го года. Линзы должны будут отслеживать состояние сахара в крови владельца и передавать информацию о нем на мобильное устройство (а то, видимо, в свою очередь к лечащему врачу) через встроенный беспроводной чип. Периодически по интернету блуждают очередные новости на эту тему, но саму разработку еще не запустили в массовое производство, поэтому пока что она остается такой же диковинкой, как беспилотный автомобиль. На момент анонса своей разработкой компании занимались уже 18 месяцев.

Google и его покупки

Легенды Силиконовой долины: история Google -6 Боевые человекоподобные роботы Boston Dynamics

Если о своих достижениях в сегменте веб-сервисов, мобильных платформ, контента, гаджетов и даже автомобилей Google с нескрываемой гордостью распространяется на своих же официальных сайтах, то о проектах, связанных с робототехникой или освоением космоса, компания пока скромно молчит. Но не молчит рынок о недавних покупках некогда всего-навсего поискового гиганта. Любимая тема СМИ и параноиков – это робототехника Boston Dynamics — последняя и самая громкая покупка компании из сферы робототехники Google'ом. Оно и понятно, компания существует с 1992 года, успешно занимается разработкой роботов, в том числе и на заказ Министерства обороны США. Подробнее о деятельности Boston Dynamics вы можете почитать в этой нашей статье. Среди остальных семи компаний (Autofuss, Bot & Dolly, Holomni, Industrial Perception, Meka Robotics, Redwood Robotics, Schaft) есть те, кто задействованы в кинематографе и умеют правильно вращать камерами в сложных эпизодах, есть погрузчики, есть производители умных колес, «рук» и голов для роботов. За один только 2014-й год Google приобрела две компании (Skybox и Titan Aerospace), чья деятельность связана с запуском беспилотников в космос, ряд компаний, занимающихся распознанием лиц, анализом и обработкой изображений и видео, видео дополненной реальности, разработчика умной ложки Liftlabs, стриминговые сервисы видео и музыки. В общем, Google умеет удивлять.

10 самых известных похороненных проектов Google

Легенды Силиконовой долины: история Google -7

Разумеется, пользуясь случаем, нельзя не припомнить Google некоторые загубленные души закрытые проекты.

Google Reader (2004-2013) – сервис для чтения RSS-лент. После его «смерти» расцвели буйным цветом альтернативы.

Orkut (2004-2014) – первая социальная сеть Google, так и не получившая мировой популярности.

iGoogle (2005-2013) – полностью настраиваемая стартовая страница в браузере, состоящая из сервисов в Google. Такой себе личный Google.

Google Wave (2009-2012) – одна из социальных сетей Google, больше ориентированная на рабочую команду. Ее фишкой была возможность одновременной работы над документами в режиме реального времени, мгновенное отображение того, что пишет пользователь, возможность легко добавлять пользователей в разные группы общения, которые и назывались «волнами». Изначально по традиции аккаунт в Wave можно было получить по приглашению.

Google Desktop (2004-2011) – это программа-поиск Google для компьютера на Windows. Она могла искать информацию по всем файлам на устройстве, а заодно и в почте и в интернете. В отличие от встроенного поиска Windows, делала она это мгновенно.

Google Buzz (2010-2011) – социальная сеть Google, она же «Живая лента», просуществовала рекордно малое время. Позволяла обмениваться мыслями, фотографиями, ссылками и видео между пользователями в Gmail, куда эта «сеть» была интегрирована.

Google Labs (2002-2011) – это инкубатор новых сервисов Google, которые не стали официальной частью продуктов компании. Тут можно было протестировать разные разработки и поделиться впечатлениями и комментариями с их создателями.

Google Code Search (2006-2012) – поиск Google по исходному коду программ, которые находились в открытом доступе.

Google Health (2008-2012) – сервис для хранения пользовательской медицинской информации и обмена ею с врачами. Как только сервис был закрыт Google, то тут, то там у разработчиков спортивных гаджетов и приложений стали возникать идеи аналогичных сервисов. Например, Dacadoo.

Jaiku (2007-2012) – сервис микроблогов, то есть еще один не выстреливший проект Google в области социального взаимодействия пользователей. Компания не разрабатывала его с нуля, а выкупила в 2007-м году. Но все равно вынуждена была закрыть.

У сухому залишку

Несмотря на кажущийся чуть ли не творческим бардаком разброс корпоративных интересов Google, компанию нельзя упрекнуть в отсутствии собственного видения развития технологий в будущем или отсутствии стратегии улучшения собственных продуктов. Основатели Google очень правильно почувствовали наступление времени, в котором имеет значение грамотный анализ и систематизация информации, поняли потребности человека в связи с миром через умные мобильные устройства, осознали, что ему нужна за информация о мире, который его окружает здесь и сейчас, в смартфоне или в ноутбуке, сделали многое для того, чтобы мир технологий стал доступным для самого отчаянного закарпатского вуйки или индийского бедняка, жителя страны, разрушенной войной, или типичного представителя общества потребления. Теперь Google обратили свои взоры в другие перспективные отрасли — космос, медицину, робототехнику, альтернативную энергию. И любой человек, отслеживающий события в мире, увидит в этом не только повод для переживания за свою приватность, которой, по сути, уже практически не стало, но и то, что как раз за этими отраслями лежат золотые горы возможностей и большие шансы сделать мир более дружелюбным местом. И Google просто вовремя их увидела.