Кен Хонг, LG: «Покупці мобільних телефонів не так лояльні до бренду, якщо це не бренд Apple»


Кен Хонг, LG: “Покупатели мобильных телефонов не так лояльны к бренду, если это не бренд Apple”

Кен Хонг (Ken Hong), директор з корпоративних комунікацій компанії LG Electronics, не в перший раз дає інтерв'ю редакції gg. На виставці IFA 2014, де LG в числі інших новинок показала свої нові смарт-годинник на базі Android Wear з круглим циферблатом (LG G Watch R) і свіжі моделі смартфонів в середньому сегменті, ми скористалися можливістю ще раз обговорити з паном Хонгом його погляд на розвиток мобільних і розумних носяться пристроїв.

Про ринок

У сегменті розумних годин зараз дуже важливо, хто першим почне продажі.

g a g adget: Як змінилися купівельні переваги за рік, як змінився ринок? Стали більше купувати дорогі або, навпаки, бюджетні пристрої?

Покупці не змінилися, але змінився світ. Ті, хто хотів купити смартфон, вже давно це зробили. Хтось вибрав Apple, хтось вибрав Android. Я не думаю, що в нинішній час можна переманити велику кількість користувачів з однієї ОС на іншу. В колу користувачів Android або власників Nokia можна перемкнути людей на інший бренд смартфона, але переманити людей з iOS не так-то просто. Але світ змінюється. У нас з'являється нова аудиторія на зростаючих ринках: Південна Америка, Африка, Південна Азія, деякі країни СНД. Я думаю, що ці ринки — основні наші цілі на найближчий час. Це країни з великою кількістю населення, і це населення ще не встигло перемкнутися з звичайних телефонів на смартфони. Це основна зміна, яке відбулося за останній рік. Торік ці ринки ще так сильно не росли.

g a g adget: Як змінився ринок смартфонів і планшетів для виробників з моменту минулого інтерв'ю?

Та теж не особливо. Більшість виробників сталі концентруватися на одному великому продукті на рік. Більше ніхто не виводить на ринок новий продукт кожні три місяці. Один флагман і безліч бюджетних пристроїв, про які особливо не говорять. Навіть Samsung. У них зараз два ключових продукту — лінійки Galaxy S і лінійки Galaxy Note.

Істотно змінився сегмент носяться пристроїв. Найближчим часом він стане для нас ще однією важливою категорією товарів. Для нас, для Samsung, для ASUS, для Motorola. Не знаю, чи підуть HTC серйозно в цей сегмент. До речі, ASUS вже представили свої розумні годинник, як вони?

g a g adget: Досить милі (показую фотографії з денною презентації ZenWatch).

О, вони квадратні. Я думаю, що квадратні — це старомодно. У нас будуть ще круглі. І ZenWatch, до речі, дорожче наших (мова про первістках LG G Watch, які зовні схожі на ZenWatch, теж "квадратні" — прим. Gg)! Який сенс купувати годинники за 260 доларів, якщо можна придбати такі ж за 230 доларів? В цілому, ці, звичайно, теж милі. І в сегменті розумних годин зараз дуже важливо, хто першим почне продажі. Важливо почати продавати, а не як Motorola півроку розповідати про свої плани.

Big Idea

Після тестування LG G2 багато журналістів переключалися назад на свої смартфони Samsung, HTC або ті, якими вони користувалися. Але з Nexus 5 і LG G3 такого не відбувалося.

g a g adget: У торішньому інтерв'ю для gg йшлося про те, що гонка озброєнь в області смартфонів скоро повинна припинитися. Яка наступна Big Idea в смартфонах LG?

Я думаю, що в наших прийдешніх смартфонах найголовнішою складовою інновацій буде програмна частина. У плані технічного оснащення сьогодні є тільки дві області, які можна ще покращувати. Це екран і камера. Ми не можемо контролювати сегмент процесорів — це все у владі Qualcomm. Але ми можемо контролювати камери і дисплеї. У нас вже відмінна камера і прекрасний дисплей в новому флагмані LG G3. Я поки не знаю, як ми можемо зробити їх ще краще, але в будь-якому випадку будемо працювати над цим. Взяти, приміром, камеру. Нам не подобається ідея використовувати 16-мегапіксельний модуль або ще більше, нам подобається 13 мегапікселів. Користувачам це теж подобається. Ми зупинимося на цьому числі і будемо покращувати саму камеру, додавати нові можливості. Такі як лазерний фокус, variable focus, інші речі. По суті, ми вже це робимо.

g a g adget: Як ви гадаєте, в якому додатковому програмному забезпеченні в смартфонах користувачі потребують?

Суть в тому, що більшість програмних можливостей, яких потребують користувачі, існує у вигляді сторонніх програм. Що такого ми ще можемо дати користувачам, що не зможе їм дати стороннє додаток? Є деякі функції, які неможливо реалізувати в сторонньому додатку. Наприклад, адаптація інтерфейсу під управління однією рукою, яку можна включити в налаштуваннях. Така можливість має бути глибоко інтегрована в інтерфейс. Далі. Розумна очистка (smart cleaning). Більшість користувачів, такі як моя дружина, моя мати не будуть вибирати в Google Play і встановлювати додаток для очистки пам'яті. І не факт, що стороннє додаток буде це робити добре. Але це треба робити. І ми хочемо спростити нашим користувачам задачу, додавши таку функцію в інтерфейс. Або, наприклад, зараз широко представлені чохли з круглим віконцем. І для них можуть бути розроблені програми. Це все якраз ті речі, які потрібно вдосконалити. Я весь час думаю над тим, яке ще ПО може бути створене, якого немає у конкурентів.

Чи купують сьогодні люди смартфони, грунтуючись на можливостях їх інтерфейсу? Я не впевнений в цьому.

Що стосується конкурентів, то і у них в інтерфейсах є деякі речі, які особисто мені дуже подобаються. Наприклад, Blinkfeed у HTC. У Sony є багато цікавих напрацювань. Але на жаль, вони не так глобальні і не є визначальними у виборі смартфона того чи іншого бренду. Їх поки занадто мало. Повинно бути багато і комплексних. Чи купують сьогодні люди смартфони, грунтуючись на можливостях їх інтерфейсу? Я не впевнений в цьому, не думаю.

g a g adget: А що впливає? Як, наприклад, ваші покупці звертаються до смартфонів LG?

Думаю, завдяки рекомендаціям експертів. Хоча не завжди. Наприклад, HTC One M8 отримав дуже хороші відгуки, але він не дуже добре продається. А як відгукувалися про Amazon Kindle Fire в оглядах? Але адже продажі в підсумку були невеликими. В деяких випадках навіть після відмінних відгуків в оглядах продажі йдуть неважливо. Має велике значення також знання марки. Люди добре знають Apple, Samsung, але не так добре — LG, HTC, Sony. Але мені здається, що сьогодні в сегменті мобільних пристроїв стає складніше передбачити, хто стане твоїм покупцем. Цей сегмент дуже відрізняється від телевізорів або побутової техніки. Покупці мобільних телефонів далеко не так лояльні до бренду, якщо це не бренд Apple.

g a g adget: Навіть Samsung?

Я думаю, що вже да. Я знаю деяких журналістів, які попросили у мене LG G3, тому що вони не хотіли користуватися їх Samsung Galaxy S5. Але нічого подібного не було за часів LG G2. Ваші колеги з Engadget запитали, чи можу я їм дати покористуватися на час IFA нашим LG G3, тому що вони не хочуть ходити з Samsung. Я дав їм G3 в поїздку в Європу. І це не єдиний випадок. Люди питають саме цей телефон, незважаючи на те, що можуть роздобути будь-який. Багато хто з журналістів, які в числі перших отримали LG G3 на огляд, до цих пір використовують його як свій основний телефон. Схожа історія була з Nexus 5. Після LG G2 багато журналістів переключалися назад на свої смартфони Samsung, HTC або ті, якими вони користувалися. Але з Nexus 5 і LG G3 такого не відбувалося. Я не хочу стверджувати, що це хороший чи поганий телефон. Я лише маю на увазі те, що процес знайомства з брендом — він довгий, і LG G3 подобається людям набагато більше. І зараз я бачу, що його більше на руках, ніж попереднього LG G2.

Про G3 і новій лінійці смартфонів

Ми використовуємо ті чи інші функції флагмана в інших моделях. Я думаю, що це досить непогана стратегія просування переваг G3 в країнах, де користувачі не готові витрачати на новий смартфон 700 доларів.

g a g adget: Як вам новий флагман G3?

По правді, LG G3 завеликий для мене, у G2 був ідеальний розмір. Це був прекрасний смартфон, він мені досі подобається. Різниця між LG G3 і G2 більше лежить в області емоцій, ніж технічних характеристик. З точки зору оснащення апарати не настільки сильно відрізняються один від одного, але з точки зору користувача досвіду це начебто б два різних пристрої. По-перше, камера. З одного боку, вона не сильно змінилася. З іншого — у неї з'явився лазерний фокус, і користувачам це подобається. Вони люблять робити знімки в темряві, і LG G3 дозволяє це робити краще. Я вважаю, що якраз за такими поліпшеннями — майбутнє мобільних пристроїв. Майбутнє не за тим, наскільки ще більш швидкими вони стали, наскільки збільшився їх дисплей. Майбутнє за тим, наскільки краще вони стали в плані користувальницького досвіду.

Ми хочемо, щоб наші покупці недорогих смартфонів (йдеться про новинки LG, представлених напередодні IFA 2014 — прим. Gg) отримували такий же або дуже близький користувальницький досвід, що й власники LG G3. Мало хто з людей хоче платити за смартфон 699 доларів. Вони готові заплатити 300-400 доларів. Тому ми використовуємо ті чи інші функції флагмана в інших моделях. Якісь отримають лазерний фокус, якісь — інші функції G3, але певні риси G3 є в кожному смартфоні. Я думаю, що це досить непогана стратегія просування переваг G3 в країнах, де користувачі не готові витрачати на новий смартфон 700 доларів. Це те, що об'єднує всі моделі.

g a g adget: Чи плануєте ви і надалі використовувати нетипове розташування клавіш для смартфонів у своїх пристроях? Як його сприймають користувачі?

Деякі користувачі досі продовжують скаржитися на розташування клавіш на тильній стороні смартфона. Я говорю — продовжуйте скаржитися, а ми будемо продовжувати робити так, тому що ми в це віримо. Нам не принципово, що скаже одна людина з 20. Більшість користувачів каже, що після пари тижнів використання апарату їм таке розташування клавіш подобається більше. Тому я не думаю, що ми промахнулися з цією особливістю наших смартфонів. LG зазвичай не бере на себе ризики подібні цьому, це було дуже сміливе рішення, і воно не провалилося. Результат, який показує компанія зараз, — це дуже хороший знак, що ми встановлюємо деякі стандарти в індустрії виробництва смартфонів.

g a g adget: Які "фішки" LG G3 ви вважаєте в ньому найбільш цінними?

В першу чергу це дисплей. Я люблю дивитися фільми на мобільному пристрої. Я багато подорожую, тому мені потрібен смартфон з відмінним дисплеєм. Я дивлюся відео на смартфоні в дуже хорошій якості. Я дивлюся ТБ на смартфоні. Я не використовую оригінальний інтерфейс, тому мені не так важливо, наскільки він красивий. На будь-який смартфон, яким я користуюся, я встановлюю свій улюблений лаунчер (йдеться про Buzz Luancher — прим. Gg). Тому другою важливою для мене особливістю пристрою є дизайн. В G2 мені не подобалася задня панель тим, що на ній залишалися відбитки пальців. В G3 я її обожнюю. Мені подобається, що вона пластикова, але виглядає при цьому як металева. І подивіться — ніяких відбитків пальців! Крім того, торці пристрою позбавлені клавіш. На інших смартфонах я час від часу випадково натискав кнопки управління гучністю, коли дивився фільм з пристрою. Тут нічого зайвого під руками немає, абсолютно чистий дизайн, мені це подобається. Що мені не подобається в корпусі, так це динамік на задній панелі, мені подобається, коли він знаходиться на нижньому торці. Бо інакше я просто не чую його, коли він чимось закритий.

g a g adget: А якщо говорити про програмні "фішках"?

О, перш за все — спливаючі вікна. Мені подобається, що я можу викликати калькулятор, переглядаючи сторінки в інтернеті, і швидко порахувати що мені треба, не перемикаючись між додатками. Я часто цим користуюся. Так, який там у нас завтра день? Я можу швидко відкрити календар у спливаючому вікні, не відволікаючись від того, що я зараз роблю. Мені дуже подобається QuickMemo — я можу зробити в будь-який момент скріншот і додати до нього маленьку замітку, і швидко відправити це іншій людині. Мені подобається, що я можу це все зробити на своєму смартфоні без завантаження стороннього додатка.

В цілому, я вважаю, що Android-смартфони дуже схожі один на одного, тому додатки, на мій погляд, не так важливі як дизайн, розмір і якість екрану.

Про диагоналях і цінах

Модель Amazon мені здається дуже доброю — роби свої продукти дешевими і окупати їх за рахунок реклами. У студентів повинна бути можливість користуватися планшетами

g a g adget: Як вам здається, яка діагональ екрану оптимальна для масового користувача?

Я думаю, що в межах 4.8-5.2 дюймів. Так, у LG G3 вона трохи більше. Але у смартфона мінімальні рамки навколо екрану і округлені риси, тому він не здається великим. Ось у моєї дружини LG Optimus G Pro — це великий смартфон. В цілому, масовомукористувачеві потрібно пристрій з дисплеєм в цих межах.

g a g adget: Що ви думаєте про фаблетах?

Немає такої речі, як фаблети. Вся концепція фаблетов була вигадана медіа. Я не вважаю їх окремою категорією. Це просто великі смартфони. Що стосується великих смартфонів, я вважаю, що вони гарні для деяких людей, але не для всіх і кожного. Я б не став носити з собою 6-дюймовий смартфон, я не цільова аудиторія таких пристроїв.

Грань між смартфонами і планшетами розмита. Ось, наприклад, є у вас 6.8-дюймовий пристрій. Це вже планшет або ще смартфон? Думаю, позиціонування визначається колом завдань, для яких воно використовується. Якщо багато в чому для дзвінків, повідомлень, то це смартфон. Якщо для читання новин, ігор, малювання, значить, це планшет. Ось деякі журналісти називають фаблетом LG G3. Я питаю — чому фаблет. Вони кажуть, що це тому, що у нього діагональ 5,5 дюйма. Але хто це вирішив? Чому так? Поки немає чітких рамок, немає і класу. Я думаю, що фаблет — це слово, яке народилося для опису того, що було складно описати. Але сьогодні в ньому більше немає необходімості.Ми не використовуємо це слово.

g a g adget: Яка була реакція користувачів на LG G Flex?

Це дуже, дуже нішевий продукт. Дуже завеликий.

g a g adget: Мені, наприклад, дуже сподобався, я не люблю користуватися планшетами, тому фаблет — оптимальний варіант. До того ж у нього відмінні характеристики …

Для жінок, можливо, так і є. Вам не доводиться носити пристрій в кишені. Для чоловіків, які носять смартфон переважно в кишенях, 6 дюймів — це багато. Але зате з таким смартфоном планшет не потрібен.

А мені подобається користуватися планшетами. У мене їх три: 10-дюймовий, 8,3-дюймовий і 7-дюймовий. Журнали зручніше читати з 10-дюймових. Наприклад, я завантажив з собою в дорогу новий випуск улюбленого журналу. Подивіться, ось так би він виглядав на екрані мого смартфона (Кен Хон використовує LG G3, зрозуміло — прим. Gg). Нікуди не годиться. Але на 10-дюймах дуже зручно. На 8.3-дюймовому я волію грати в ігри, він прекрасний для FIFA, взагалі для всіх ігор, тому що екран більше, ніж в 7-дюймовому, але він не так важкий, як 10-дюймовий. Та й для фільмів він відмінно підходить. Взагалі він ідеально підходить для споживання контенту, я не використовую 8.3-дюймовий планшет для того, щоб друкувати. Я не використовую його для жодних інших цілей, окрім розваги. 7-дюймовим користується моя дочка. Для мене він замалий, у мене немає для нього сценаріїв використання. Але для неї він оптимальний.

Я люблю планшети! Особливо зараз, коли вони впали в ціні і перестали бути дорогою річчю. Я вважаю, що iPad — річ абсолютно переоцінена. Я не думаю, що планшети повинні бути настільки дорогими.

g a g adget: Якою має бути, на ваш погляд, оптимальна ціна планшета?

Для 10-дюймового — 300 доларів, для 8-дюймового — 250 доларів, для 7-дюймового — 200 доларів або навіть менше. Я вважаю, що планшети повинні бути дешевими для користувачів, але окупатися, наприклад, за рахунок оголошень. Модель Amazon мені здається дуже доброю — роби свої продукти дешевими і окупати їх за рахунок реклами. У студентів повинна бути можливість користуватися планшетами.

g a g adget: Які в такому випадку повинні бути характеристики у планшетів?

Планшети для ігор, зрозуміло, повинні бути максимально потужними, оснащуватися чотирьохядерними процесорами. Для всіх інших задач — книги, інтернет, спілкування — досить менш потужних двоядерних процесорів. Це дозволить економити заряд акумулятора. А автономність у планшетів повинна бути відмінною. У нашому 10-дюймовому G Pad, наприклад, сильна батарея, краща у своєму класі. Я вважаю цей критерій дуже важливим, щоб планшет можна було носити з собою як книгу, досить довго без підзарядки, а не заряджати щодня як смартфон.

g a g adget: Яка цінова політика у вас буде в Україні в прийдешньому році? Адже, як ви знаєте, у нас сильно впав курс гривні і платоспроможність людей знизилася.

Я вірю, що ваша ситуація значно покращиться наступного року. Причому навіть швидше, ніж ви самі думаєте. Я вважаю, що бізнес досить швидко прийде в себе і економічна ситуація стабілізується. У вас великий потенціал завдяки проактивного позиції і просунутому мисленню. Ви не ведете себе як жителі країн СНД, ви більше схожі на європейців. Як і жителі прибалтійських країн. Навіть фіни більше схожі на жителів країн СНД.

Про китайських виробниках

Будь-яка індустрія, яка не переживає з приводу потужностей Китаю, буде здивована тим, наскільки вони величезні, і наскільки вони спрямовані до успіху

g a g adget: Як вплинули китайські фабрики на ринок мобільних пристроїв? Ви відчуваєте їх тиск?

Я думаю, що з часом вони стануть дуже серйозними гравцями в усіх сферах, не тільки в смартфонах. Любая индустрия, которая не переживает по поводу мощностей Китая, будет удивлена тем, насколько они огромны, и насколько они устремлены к успеху. Тем не менее, сегодня за пределами китайского рынка нам пока нет смысла сильно волноваться. На своем внутреннем рынке они очень сильны. На внешних к ним пока есть вопросы по поводу качества. Я не думаю, что за пределами китайского рынка кто-то всерьез озадачится покупкой китайского смартфона, а не устройства известного бренда, если только ключевым тут не является вопрос цены. Тогда покупатели не озадачены вопросом качества, им важны цена и характеристики. Но сколько в итоге такое устройство проработает, будет ли получен сервис, если оно сломается? Скорее всего, нет. Если вы покупаете, например, Xiaomi онлайн, то вам потом сложно будет его отремонтировать в случае возникновения поломки.

g a g adget: А если говорить о таких брендах, как, например, Lenovo. У компании серьезные позиции в мире, в Украине в штуках недавно они стали номер один. В нижнем сегменте у них так много моделей, и большинство из них по качеству и характеристикам не отличить от безымянных фабрик. Да и выбрать что-то наиболее интересное для подготовки статьи о недорогих смартфонах порой сложно, глаза разбегаются. Тем не менее, компания хорошо себя чувствует на нашем рынке и не только на нем.

Такие компании, как Lenovo, Huawei, Xiaomi, Oppo — они все будут зарабатывать очень много денег. Я знаю это. Но за пределами своего рынка у них пока будут сложности. В Украине, возможно, у них и неплохие позиции. Но в Северной Америке, Западной Европе, в Азии, в Японии пока никто не станет покупать китайский смартфон по цене выше 100 долларов.

Сейчас из Китая экспортируется множество телевизоров в Корею. Они невероятно дешевые. 47-дюймовые модели можно приобрести в гипермаркете за 500 долларов — и их разметают с прилавков за 10 минут. Я бы тоже купил, потому что очень дешево. Неясно, как долго они будут работать. Это все покупка на свой риск и страх. Но они привлекательны ценой. Корейские бренды не такие дешевые. Но возвращаясь к вопросу. В данный момент LG не переживает по поводу конкуренции с китайскими брендами. Нам не важно, что они могут быть номер три или четыре в мире, а мы — номер пять. Нам не принципиально, что Huawei крупнее нас в продажах мобильных устройств. Мы продолжаем расти. Мы продолжаем влиять на рынок. Наши результаты в этом году по сравнению с прошлым — это то, что имеет значение. А не в сравнении с китайскими брендами. Потому что их доля за пределами Китая все еще мала.

Прошло очень много лет, пока корейские компании заняли лидирующие позиции на мировом рынке. Не исключаю, что китайским понадобится еще больше, поскольку, во-первых, они уже успели заработать себе плохую репутацию из-за низкого качества. Во-вторых, конкуренция стала значительно жестче.

g a g adget: Через сколько лет, по вашему мнению, она станет достаточно большой для тревоги?

Думаю, лет через 20. Почему 20? Давайте вспомним, сколько лет корейская электроника поднималась и завоевывала рынки. Мы производили телевизоры лет 50-60, прежде чем стали номер два в этом сегменте на мировом рынке. Прошло очень много лет, пока корейские компании заняли лидирующие позиции на мировом рынке. Не исключаю, что китайским понадобится еще больше, поскольку, во-первых, они уже успели заработать себе плохую репутацию из-за низкого качества. Во-вторых, конкуренция стала значительно жестче. Когда мы начали производить телевизоры в 1960-х, на рынке было не так много других компаний. Но сегодня в сегменте смартфонов и электроники очень большая конкуренция. Я думаю, у них уйдет не менее 20 лет на то, чтобы стать угрозой. Это касается известных брендов, таких как Huawei. Lenovo — даже не знаю. Рынок смартфонов очень отличается от рынка ноутбуков и компьютеров. И мне не знаком ни один журналист, который бы пользовался смартфоном Lenovo. Никогда в жизни я не видел и смартфон Huawei в чьих-то руках. Так почему они номер три в мире? Потому что они лидируют на своем рынке. Страна настолько велика, чтобы влиять на весь мировой рейтинг. Китайские бренды пока нельзя назвать глобальными. Мы глобальный, Apple глобальный, Samsung глобальный. Если собрать десять человек из десяти разных стран и спросить у них, знаком ли им бренд Huawei, то только двое из десяти ответят “да”. Тридцать лет назад то же самое можно было сказать и о нас.

Жми 5!