Блог Манодж Кумара: чи є майбутнє у смартфонів в Україні?


Сьогодні такі характеристики смартфона, як розмір, дозвіл екрана, потужність процесора і матриця камери не просто визначають його ціну, але і пропонують споживачеві визначитися з вибором потрібних саме йому якостей гаджета. І якщо говорити про світовий ринок, то 100% аудиторії хочуть не просто телефон з кращою камерою і HD-екраном — їм потрібен смартфон, який об'єднає в собі відразу кілька девайсів: фотоапарат, плеєр і, як мінімум, сканер. Якщо говорити про Україну, то тут картина зовсім інша. Звичайно, дисплей і процесор мають значення, однак більшість людей віддають перевагу пропозиціям по найбільш привабливою ціною. Крім того, в Україні все більша кількість людей не готові переплачувати за бренд. Тому придбання якісного гаджета за мінімальною ціною — саме те, чого насправді хочуть люди. І ті виробники, яким вдасться запропонувати високу якість за найменшу ціну, придбають нових лояльних споживачів і зможуть незабаром збільшити продажі.

Блог Маноджа Кумара: есть ли будущее у смартфонов в Украине?

Чого хочуть люди

Сьогодні такі характеристики смартфона, як розмір, дозвіл екрана, потужність процесора і матриця камери не просто визначають його ціну, але і пропонують споживачеві визначитися з вибором потрібних саме йому якостей гаджета. І якщо говорити про світовий ринок, то 100% аудиторії хочуть не просто телефон з кращою камерою і HD-екраном — їм потрібен смартфон, який об'єднає в собі відразу кілька девайсів: фотоапарат, плеєр і, як мінімум, сканер. Якщо говорити про Україну, то тут картина зовсім інша. Звичайно, дисплей і процесор мають значення, однак більшість людей віддають перевагу пропозиціям по найбільш привабливою ціною. Крім того, в Україні все більша кількість людей не готові переплачувати за бренд. Тому придбання якісного гаджета за мінімальною ціною — саме те, чого насправді хочуть люди. І ті виробники, яким вдасться запропонувати високу якість за найменшу ціну, придбають нових лояльних споживачів і зможуть незабаром збільшити продажі.

Нові тенденції

Люди більше не будуть слідувати старому алгоритму при покупці пристроїв, а саме вибирати один з двох варіантів: придбати простий телефон за низькою ціною або смартфон з безліччю функцій, але за високою. Споживач хоче бути вільним у своєму виборі і буде підходити до покупки вдумливим, вибираючи той функціонал, який потрібен саме йому. Приміром, сьогодні мінімальна ціна смартфона з можливістю підключення до Інтернету становить 700 гривень. Не мало, але все одно ми можемо прогнозувати високі продажі в цій категорії, тому що люди зацікавлені в телефоні, який дозволяє стежити за новинами, дізнаватися, що відбувається в країні. Ця тенденція продовжує розвиватися і виробникам смартфонів припадати її враховувати.

Попит народжує пропозицію

Якщо я візьму два телефони різних брендів, то буде дуже важко відрізнити, який з них Fly. Всі телефони дуже схожі і часто зовнішні відмінності між ними обмежуються логотипом компанії-виробника. Нікого вже не здивувати такими опціями, як великий екран або суперпотужний процесор з чотирма і більше ядрами. Споживачі хочуть більшого — і їхні запити формують відповідні пропозиції. Тому кожен з виробників зустрічається з необхідністю створити унікальні інструменти продажів — і вони є. На кращих ринках світу вже не продають обладнання, на них продають додатки, наприклад, finger-scroll. І при загальних рівних витратах на устаткування кінцева ціна у конкурентів Fly набагато вище, але через фірмових додатків, в розробку яких вкладаються великі гроші.

Паралельно з цим боротьба за гаманці споживачів розвивається і в іншому напрямку — як зробити свій продукт привабливішим? Наприклад, дизайном корпусу. Хтось запропонує повністю скляний корпус, а хтось — тільки скляну панель. Всі ці «фішки» дозволять продати девайс дорожче, але вже через місяць-другий втратять свою актуальність. А що дійсно буде потрібно завтра — це телефон, який відповідатиме саме вашим запитам. Це і є майбутнє.

Що далі?

Нові тенденції на світовому ринку — носяться пристрої, на зразок мультифункціональних годин. Цей ринок ще не дуже гнучкий — конкуренти розробили дійсно круті гаджети, але основний критерій їхньої популярності формується ціною. Звичайно, Fly теж не упускає з виду цей напрямок. Ми зацікавлені у виробництві носяться пристроїв, але приділяємо увагу, як і у випадку зі смартфонами, оптимальному співвідношенню якості продукту і вартості. Я сподіваюся, що до першого кварталу 2015-го року ми вже матимемо цікаві моделі в цій категорії. Це буде не менше п'яти «розумних» аксесуарів. І, звичайно, вони будуть дешевше, ніж альтернативні варіанти конкурентів.

Крім того, у нас є 3 моделі планшетів з підтримкою 3G, запуск яких передбачається на початку наступного року — дуже тонкі пристрої з відмінним дизайном і виконані в металевому корпусі. Думаю, що вони не залишать байдужими українських споживачів і будуть доступні навіть в період кризи. Втім, це завжди було перевагою Fly.

До речі, якщо говорити про тенденції та технологічному розвитку в контексті глобального ринку — то неможливо не сказати і про проблеми. Особливо в лінійці планшетів. Український ринок наповнений дешевої китайської продукцією, з якою дуже важко конкурувати брендам, який дотримується певних стандартів якості продукції та сервісу. Український ринок має незабаром перерости це явище і споживачі самі зроблять вибір на користь якості та повноцінної сервісної підтримки.