Безсоромна реклама: product placement мобільних телефонів у фільмах


Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах

Для тих, кого дивом оминув повз даний термін, «продакт плейсмент» (product placement) — це ненав'язлива реклама чого-небудь в художніх творах, будь то фільми, книги, музичні кліпи або що-небудь інше. Найбільше це використовується в кліпах і фільмах. В ідеальному випадку продакт плейсмент працює таким чином: компанія відвалює творцям чималу суму, ніж частково покриває витрати на створення фільму, продукт демонструється в кадрі, споживач отримує задоволення від фільму, потім біжить в магазин і купує «мобільний телефон як у Джеймса Бонда». Частина бюджету фільму окупається ще до прем'єри, у виробника збільшується кількість продажів. Профіт!

На практиці ж не всякий продакт плейсмент однаково корисний. Досить часто має місце явний перебір і продукція демонструється настільки нав'язливо, що фільм просто хочеться вимкнути. Особливо цим грішать фільмодели пострадянського простору. Тут не варто дивуватися, побачивши за 2 хвилини фільму крупним планом пачку майонезу, мобільний телефон і кадри, які більше нагадують рекламу автомобіля, а не художню кінострічку. Їхні західні колеги зазвичай працюють не так грубо. Нижче — невелика добірка продакт плейсменту мобільних телефонів у відомих фільмах і серіалах.

Джеймс Бонд

Фільм «Скайфол» про агента 007 Джеймса Бонда фінансувався компанією Sony Pictures, а знімався належної їй же студії Metro Goldwyn Meyer. Не дивно, що найвідоміший секретний агент всіх часів і народів використовував смартфон Sony. На той момент (2012 рік) це був флагманський Xperia T. У наслідку всі рекламні ролики смартфонів Sony 2012 супроводжувалися музикою з фільму, а Xperia T вийшов ще й в обмеженому тематичному виданні.

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-2

Бетмен: Темний лицар

Nokia раніше не шкодувала грошей на дуже масштабні рекламні кампанії, їхні телефони можна було побачити і в блокбастерах, і в популярних серіалах. У другому фільмі трилогії Крістофера Нолана про Бетмена, «Темний Лицар», демонструється перший сенсорний смартфон компанії на платформі S60 — Nokia 5800. До речі, він був анонсований вже після виходу фільму.

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-3

Матриця

У першій частині «Матриці» досить ефектно виглядає іміджевий слайдер Nokia 8110, який у народі називали «бананом». Він мав зрушується кришку, під якою ховалися кнопки. У серійній моделі слайдер зсувався вручну. Для фільму була зроблена модифікація з кнопкою ззаду, яка приводила в дію механізм автоматичного відкриття, для більшого ефекту. Пізніше ця модифікація вийшла в продаж обмеженим тиражем.

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-4

Пункт призначення 3

Наступний апарат особливого представлення не потребує. Легендарний Motorola RAZR V3 був популярний і без фільмів, але було б дивно не побачити його в який-небудь голлівудській картині. Нижче — кадр з фільму «Пункт призначення 3».

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-5

Декстер

Повернемося до Nokia. Їх колись флагманським камерофоном N8 користувався головний герой популярного серіалу «Декстер»:

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-6

12 друзів Оушена

Варто згадати компанії, які вже відійшли від справ. Колись легендарна компанія Siemens теж використовувала продакт плейсмент для розкрутки. Візьмемо, наприклад, кадр з кримінальної комедії «12 друзів Оушена». Тут Денні Оушен (Джордж Клуні) тримає в руці слайдер Siemens SL65:

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-7

Трансформери

І знову невгамовна Nokia. У кінострічці «Трансформери» флагманський камерофон-розкладачка показаний у всій красі. Тут він перетворюється на маленького агресивного трансформера. Краще подивитися уривок з фільму:

Матриця: Перезавантаження

В Samsung врахували небувалий успіх першої частини «Матриці» і до виходу другої частини «Матриця: Перезавантаження» вирішили створити окрему модель телефону. Ним став футуристичний Samsung SPH-N270, він же — Matrix phone. Пізніше він вийшов невеликий партією в США.

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-8

Шерлок

Головні герої сучасної обробки літературних творів Артура Конан Дойля користуються в серіалі мобільними різних виробників. Доктор Ватсон використовує Nokia, а Шерлок Холмс — Blackberry Bold 9700:

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-9

Один прекрасний день

Однією з перших компаній, хто розпочав у рекламних цілях демонструвати свої телефони в фільмах, була компанія Motorola. Приміром, у фільмі «Один прекрасний день» герої використовують Motorola MicroTAC:

Бесстыдная реклама: product placement мобильных телефонов в фильмах-10