Андрій Клименко (aiia): Ми хочемо побудувати компанію рівня Apple в сегменті сувенірної рекламної продукції


Проект aiia, в рамках якого створювалася Bluetooth-колонка SSSSSpeaker здався нам цікавим не тільки тому, що його творці живуть в Україні. Є багато українських компаній, які займаються виробництвом тих чи інших пристроїв тієї чи іншої складності. Хтось обмежується установкою шильдіка зі своєю торговою маркою, хтось глибше вникає в дизайн, технічні характеристики і питання контролю за якістю. Але хлопці з цього проекту горять ідеєю зробити світ кращим і коли-небудь звести електронні аксесуари в ранг мистецтва. Засновник та ідейний натхненник aiia Андрій Клименко розповів про те як він дійшов до життя такого планує всього цього досягти.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции

g a g adget: Звідки з'явилася назва aiia? Як воно було придумано?

Андрій Клименко: Коли у нас з'явилася ідея створення компанії aiia, ми хотіли в першу чергу побудувати правильний бізнес з прозорими бізнес-процесами, який дає нашим клієнтам можливість створювати нестандартний, який втягує маркетинг. aiia виробляє яскраві, веселі речі, в яких є життя, які дають емоції і натхнення іншим людям. У проекту є прекрасна місія — вивести сувенірну продукцію на рівень сучасного мистецтва. Ми хочемо, щоб наші творіння були на стільки цікавими, щоб їх можна було показувати в музеях і галереях — адже при правильному підході це можливо.

Маючи 10-річний досвід роботи в сфері рекламної сувенірної продукції, ми прекрасно розуміємо на якому етапі зараз перебуває український ринок. Сьогодні це називається «слив бюджету» — люди купують якісь речі просто тому, що їх треба купити. Приходиш до людини, закуповуємо сувенірну продукцію, а перед ним лежить 8 флешок, які відрізняються між собою лише логотипами. Такий безликий продукт не несе ніякої комунікаційної цінності для клієнта, а закупівля абсолютно втрачає сенс. Нам же хотілося прийти з якісно іншим пропозицією — виразним, захоплюючим, ефектним.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-2

За 10 років роботи на ринку ми встигли його глибоко вивчити і відкрити власний офіс в Китаї

aiia виділена в окремий проект, якому зараз трохи більше року. За 10 років роботи на ринку ми встигли його глибоко вивчити і відкрити власний офіс в Китаї, де виготовляється вся продукція. За цей час ми навчилися індивідуально працювати з кожним клієнтом — втілювали їх ідеї або кастомизировать продукцію місцевих заводів.
Але ж хочеться нести свої ідеї, надихати продукцією. При роботі з клієнтами, ми завжди наполягаємо: давайте зробимо щось оригінальне, що запам'ятовується. Нехай це буде коштувати на 10 центів дорожче, але це буде класна штука, яка виконуватиме свою мету: збільшувати лояльність, піднімати продажу і надихати. Люди, які отримали цю флешку, говоритимуть «вау» і вона стане їх улюбленою флешкою, а не загине в ящику стола із ще 15 безликими накопичувачами.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-3
флешка-брелок aiia usbdrive

Якщо повертатися до вибору імені, з самого початку вирішили що його потрібно зробити круто, і звернулися до кращих, на нашу думку, маркетологам -брендінговому агентству Андрія Федорова fedoriv.com, яке й займалося розробкою імені та фірмового стилю.

g a g adget: А які ще були варіанти імені?

Андрій Клименко: Їх було дуже багато. З того, що пам'ятаю: adoted — назва обов'язково мало починатися на букву «а», і мати вільний домен в зоні com. Назва aiia сподобалося відразу, але ось домен com був зайнятий.

g a g adget: Ми ще коли вибирали домен для gagadget (а це було 6 років тому), то вже тоді абсолютно всі набори букв аж до 6-буквених були зайняті. Це тільки перекуповувати потрібно.

Андрій Клименко: Так, нам виставили суму в 30 000 доларів — це була повна несподіванка. Гаразд ще тисяча-друга, ну і п'ять тисяч максимум, але не тридцять. Потім Андрій [Федоров] сказав нам: хлопці, не парся, давайте просто виберемо інший домен. Так і зробили в надії, що власник домену надихнеться нашими справами і подарує його через пару років: ладно, ви — молодці, отримуйте (сміється).

g a g adget: Коли був запущений сайт проекту?

Андрій Клименко: Сайт був запущений близько року тому. Спочатку він мав зовсім інший вигляд, так як у нас була силіконова колекція. В оновленому вигляді сайт існує пару місяців. Нова версія створювалася топовими українськими студіями: VGNC — перше в Україні digital-агентство з ухилом на виробництво відео, а також нашими старими друзі з інтернет-студії Vintage. Сайт aiia є спільним проектом, який подавався на Каннський фестиваль реклами, тому відео частина була критично важливою. Нам вдалося знайти тонку грань — об'єднати бізнес-інтерес і зробити «фестивальний» (так в рекламному світі зазвичай називають рекламу, створювану не для продажу, а для фестивалів реклами, вона відрізняється високою креативністю і емоційністю — примітка редакції) проект.

До речі, ми вже виграли з ним кілька нагород: Propeller Digital 2014 (срібло), CSS Design Awards, Awwwards, КМФР (бронза). Сайт ще допрацьовується: «фестивальну» це відмінно, але його безпосередня функція все-таки збільшувати продажі. aiia в своїх комунікаціях більше орієнтується на західну, а не українську аудиторію. У рекламній сфері у нас багато близьких за духом людей, з якими ми дружимо і працюємо не перший рік. Український ринок, можливо, не готовий до кардинально новим підходам, але він пробуджується, розвивається, формує свідомих клієнтів — тих, які згодні зробити на 7 копійок дорожче, але якісніше, ефективніше, переконливіше.

Український ринок, можливо, не готовий до кардинально новим підходам, але він пробуджується

g a g adget: Ваша колонка SSSSSpeaker, виходить, далеко не перший ваш проект. А які ще комерційні продукти ви виробляєте і поставляєте?

Андрій Клименко: Розробляючи концепцію, ми прийняли рішення не перевантажувати своїх клієнтів величезною кількістю промо продукції. Якщо у вас в руках каталог з десятками тисяч найменувань, вибір буде болісно важким, практично непосильним. Тому кількість пропозицій у aiia обмежено: у нас в лінійці 12 продуктів. Кожен місяць ми знімаємо старий продукт з виробництва і замінюємо його новим, але не менш цікавим.

Зараз на сайті 8 продуктів. Незабаром ми додамо ще 4. Крім складається колонки-стаканчика SSSSSpeaker, у нас в лінійці є Bluetooth-спікерфон NoUFOs, алюмінієві годинник з тачскріном Clever Clover і Moderntronic, універсальна USB-зарядка для iPhone / Android, дизайнерські флешки і алюмінієві брелоки з можливістю нанесення унікальних QR-кодів.

В планах — зовнішній акумулятор (powerbank) з цікавими функціями, кілька пристроїв, які будуть взаємодіяти з мобільними апаратами і управлятися «айфонами», пару флешок не просто з цікавим дизайном, а з додатковими функціями. У нас є базові продукти, але ми постійно перебуваємо в пошуку чогось нового.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-4
флешка aiia usbdrive candy

g a g adget: А що можна додати в флешку? Камеру?

Андрій Клименко: Є флешки з камерою, тобто з плеєром, є з диктофоном. У нас буде інша пропозиція, з рекламним ухилом, але не менше прикольне. Клієнти купують сувенірної продукції сотні тисяч штук на рік. Їм постійно потрібні унікальні пропозиції. Це як знайти подарунок людині, у якої все є — вони вже купили все, що тільки можна купити, але постійно знаходяться в пошуку свіжих ідей.

g a g adget: Якого розміру може бути одна партія для такого клієнта? Якою кількістю штук вони оперують при замовленні?

Андрій Клименко: В нашій країні рахунок йде на десятки тисяч. За кордоном — на сотні тисяч. В Україні рекламна сувенірна продукція використовується в основному для BTL-акцій в супермаркетах. У дусі «купи ящик пива, отримай подарунок».

g a g adget: І у скільки клієнту обходиться партія сувенірів, в перерахунку на одиницю товару, якщо щось змінити в стандартному пристрої?

Андрій Клименко: Всі продукти aiia можуть бути адаптовані під клієнта. Плюс на всіх наших сувенірах завжди є місце для брендування.

Всі продукти aiia можуть бути адаптовані під клієнта

g a g adget: Скільки часу виконується таке замовлення?

Андрій Клименко: Залежить від продукту, від 15 до 25 днів займає виробництво, ну і логістика це ще 5-7 днів, залежно від ситуації. Ми кастомізіруем колір корпусу, колір окремих елементів, фактуру поверхні, робимо нанесення або гравіювання лого.

g a g adget: А всі продукти aiia використовують такі яскраві силіконові кольору?

Андрій Клименко: Зараз яскраві кольори в моді. Людям вони подобається, а aiia цікаво працювати в цьому напрямку. Це весело. Вийде з моди — будемо робити інше. Буде в моді чорно-біле — будемо робити чорно-біле.

g a g adget: А є у вашому бізнесі якась сезонність? Наприклад, влітку щось яскраве, взимку — щось більш спокійне за кольором.

Андрій Клименко: Сезонності як такої немає. Зараз найпопулярніші кольори — помаранчевий, зелений і синій. Але якщо говорити про брендірованнрй сувенірної продукції, то у замовників може бути свій фірмовий колір, на який вони орієнтуються.

g a g adget: До речі, про фірмових кольорах. Наскільки складно при роботі з корпоративними клієнтами «потрапляти» в їх фірмові кольори? Це ж архіскладне завдання.

Андрій Клименко: Так, часом буває складно, але всі питання можна вирішити. Можливості виробництва дозволяють домогтися потрібного кольору, це не настільки складна технічна задача. Нелегко працювати з клієнтами, які наполягають на «металевих» кольорах. Стандартом для галузі є колірна палітра Pantone, але для «металів» такої системи немає, і тут можуть виникати труднощі. Доводиться вибирати з п'яти дуже близьких, але не ідеально точних кольорів. Клієнти бувають не в курсі цих питань, і кажуть «трах-тібідох, хочу саме такий колір».

g a g adget: Скільки людей у вас працює над продуктами aiia?

Андрій Клименко: Зараз у команді 15 чоловік. У процес пошуку нових продуктів ми залучаємо практично всіх — це колективне народження геніальних ідей. Комусь у голову приходить геніальна ідея, ми починаємо її обговорювати. Або аналізуємо ринок, вичленяємо ідеї, які продаються, модифікуємо існуючі продукти, додаючи новий функціонал, який ніколи раніше не використовувався.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-5
брелок для синхронізації і зарядки aiia duality

g a g adget: Хто ці 15 осіб за спеціальністю?

Андрій Клименко: Дизайнери, менеджери з продажу, маркетологи. У кожного своя специфіка роботи. Наприклад, промисловий дизайн в Україні мало розвинений. Фахівців, які можуть просто щось намалювати — багато. А ось намалювати те, що потім можна втілити в життя — таких одиниці. Це дуже копітка праця, адже важливо вміти розбиратися в матеріалах.

Після створення «життєздатного» концепту настає етап узгодження його з заводом. Життєво необхідно зуміти донести ідеї, а потім ще й обгрунтувати їх. Як правило, доводиться щось міняти, і якщо не виходить створити точну копію концепту, то потрібно прийти до його максимально наближеною версії. Сам процес погоджень — це постійний пінг-понг.

Зараз у нас відкриті вакансії для менеджерів з продажу в зв'язку з планами виходу на зовнішні ринки. Власне, aiia з цією метою і створювалася. Ми вже працюємо з корпоративним ринком, а вихід на Kickstarter — це можливість показати попит на продукцію в роздробі. Кількість Беккер, які підтримують ідею на Kickstarter є серйозним підтвердженням. Адже якщо є люди, готові купувати такі аксесуари в роздріб, значить наші клієнти можуть отримати потенційну вигоду, маючи доступ до оптових цін.

Крім того, ми отримуємо листи з усього світу від роздрібних споживачів — з Бразилії, Німеччини, Італії, США, Канади, Японії, Китаю. Продаж в роздріб — класний бізнес, але ми працюємо тільки з оптом. Потрібно вміти концентруватися на тому, що виходить найкраще. Ми давно на корпоративному ринку, добре його знаємо і розуміємо. І найважливіше — нам цей ринок подобається.

Продаж в роздріб — класний бізнес, але ми працюємо тільки з оптом

g a g adget: Але глобальний ринок же відрізняється від українського?

Андрій Клименко: Однозначно, відрізняється. Є клієнти, які хочуть продавати нашу продукцію в роздріб. Що вони далі роблять з партією товару — це їх справа, але самостійно канал роздрібних продажів ми не розвиваємо. aiia тільки на самому початку шляху, в активній стадії росту.

g a g adget: А є у вас розуміння того як буде розвиватися цей бізнес на глобальному ринку? Чи не вийде так, що ви, в кінцевому підсумку, прийдете до продажів для роздрібного каналу?

Андрій Клименко: Так, в основному, думаю ті, хто не знайомий з ринком рекламної сувенірної продукції. Ємність цього ринку на глобальному рівні величезна — ми точно знаємо обсяги закупівель найбільших українських компаній, а також потреби їхніх закордонних офісів.

g a g adget: А які канали ви використовуєте для просування aiia за кордоном?

Андрій Клименко: В першу чергу це онлайн. Це реклама в будь-яких її проявах, PR, SMM.

g a g adget: Тобто у вас є спільноти в соціальних мережах?

Андрій Клименко: Зараз є англомовний Twitter і спільноти в Facebook. Продаж в роздріб — класний бізнес, але ми працюємо тільки з оптом російською та англійською мовами. У майбутньому, можливо, додамо нові. Я знаю, що дуже сильне співтовариство з нашої теми є у Франції, але ось французи не люблять англомовні спільноти. Але це вже питання планів на майбутнє. Основна мова на глобальному ринку англійська і велика частина клієнтів нормально на ньому спілкується.

g a g adget: Хто зараз є вашими покупцями на глобальному ринку?

Андрій Клименко: Найбільший ринок сувенірної продукції в світі американський, але ми для нього ще не готові. У нашому фокусі Західна Європа. Але у нас є поодинокі клієнти і в Америці, і в Азії.

g a g adget: Як ви вибираєте підрядника для виробництва? Це якийсь постійний партнер або кожен раз різний?

Андрій Клименко: Неможливо працювати з одним заводом, постійно виробляючи різні продукти. У кожного заводу, як і у продукту, своя специфіка. Ми концентруємося на розробці продукту, а потім шукаємо «правильних» партнерів для його виготовлення. У більшості випадків партнер щоразу новий.

Неможливо працювати з одним заводом, постійно виробляючи різні продукти

У нас є свій офіс в Шеньчжені, який відповідає за логістику, пошук партнерів, переговори, втілення наших побажань в життя і контроль якості. Крім того, продукт може виготовлятися по частинах: комплектуючі виробляються на 1-2 заводах, збірка — на третьому, а упаковка — на четвертому.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-6
Bluetooth-колонка aiia NoUFOs

g a g adget: У китайському офісі у вас працюють китайці?

Андрій Клименко: Так, всі співробітники нашого китайського офісу — «корінні» китайці. Ми спілкуємося англійською. Справляємося, хоча в такому співробітництві багато складнощів і нюансів.

g a g adget: Якби це були українці зі знанням китайського було б легше працювати?

Андрій Клименко: В увазі особливостей менталітету, ставлення до іноземців, разговаривающим на китайському, і до місцевих у веденні бізнесу сильно відрізняється.

g a g adget: Вихід з SSSSSpeaker на Kickstarter це ваш перший досвід подібного роду?

Андрій Клименко: Так, це перший вихід на Kickstarter. Але навіть в ньому ми дотримуємося нашої місії. Ми хочемо, щоб продукція дарувала людям емоції і натхнення. Дротова версія колонки SSSSSpeaker продається досить давно. Але випуск бездротової модифікації здійснювався через Kickstarter. Взагалі ми не класичний стартап для Kickstarter, адже aiia — існуюча компанія.

Крім того, вихід на Kickstarter з портативною колонкою — це можливість продемонструвати нашим оптовим клієнтам інтерес роздрібних споживачів до продукції, показати попит. aiia працює виключно в оптових продажах, а ця площадка стала хорошою можливістю для споживачів отримати бажане.

ми не класичний стартап для Kickstarter, адже aiia — існуюча компанія

g a g adget: А ви ж вивчали досвід інших українських команд, що виходили на Kickstarter?

Андрій Клименко: Безумовно, ми знайомі з ними. Наприклад, з хлопцями, які створили iBlazr або Petcube ..

У нас в країні народжуються цікаві проекти, але на жаль, не всі втілюються в реальність. Не проблема створити глобальний проект. Проблема довести його до результату. В Україні багато грамотних людей, але вони часто залишаються лише теоретиками з класними ідеями, які не знаходять втілення в реальних продуктах чи технологіях через нестачу хорошого менеджменту, «пушера».

Наприклад, я нещодавно зустрічався з феноменальними хлопцями, які можуть збільшити ємність акумулятори для автомобіля Tesla в два рази, зменшивши при цьому його вага удвічі. Це божевільний прорив. Але вони поки не вміють донести свої ідеї до стадії реалізації.

Не проблема створити глобальний проект. Проблема довести його до результату.

В Америке с этим проще: существуют сообщества для стратапов, отличается культура предпринимательства, английский язык, в конце концов, для них родной, друзья у них, условно говоря, в Кремниевой долине, и они в точности знают как работает этот бизнес. А мы стоим в начале этого пути. Мои друзья и знакомые постигали все азы бизнеса точно так же, как и я – в процессе работы, достигая результатов, учась, мы — самоучки. Тем не менее, есть масса аспектов, навыков и знаний, необходимых для работы на глобальном рынке. Бывает, приходит озарение, а потом читаешь умную книжку и понимаешь, что все это уже давно всем известно.

g a g adget: C какими непредвиденными трудностями Вам приходится сталкиваться?

Андрей Клименко: В своей работе раньше мы делали очень простые вещи: брелоки, флешки, зажигалки. А в проекте aiia все это оказалось чуть сложнее, потому что нам хочется довести любой продукт до идеала, чтобы каждая деталь имела значение. Нам всем хочется, скажем, за месяц вывести новый продукт, а иногда приходится тратить, совершенствуя, и три, и четыре месяца. Какие-то продукты мы делаем год и не можем еще найти идеального решения. Делаем образцы, хотис что-то сделать лучше, ищем другие заводы. Очень много процессов вида «пинг-понг». А в некоторых продуктах, которые мы планируем скоро вывести на рынок, вообще используются новые технологии, то есть таких продуктов вообще еще нет на рынке. Соответственно, их еще вообще никто не производил, и там нужно еще поломать голову над тем каким образом их воплотить. А нам же хочется все сразу. Есть идея и желание тут же увидеть результат. Даже с нашим опытом и тем, что у нас в Китае очень много тесных контактов с заводами, все равно не сразу все эти вещи выходят. В aiia есть важное отличие от того что мы делали раньше: мы хотим все делать классно, и чтобы клиентам все наши продукты действительно нравились.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-7
брелок для нанесения QR-кода aiia talisman

Мы являемся перфекционистами, часто приходится что-то переделывать. И всегда есть соблазн сказать: «ну, ок, запускаемся так, как есть сейчас», но в душе мы все понимаем, что если дадим слабину здесь, то всегда будем прогибаться еще где-то. Но иногда все же есть смысл остановиться и выпустить продукт, иначе он будет совершенствоваться бесконечно, потому что предела совершенству нет.

Мы являемся перфекционистами, часто приходится что-то переделывать

g a g adget: Вы не боитесь, что из-за длительной разработки кто-то успеет вас обойти и выпустить такой же продукт раньше?

Андрей Клименко: Такая вероятность всегда существует. Но мы всегда защищаем свои интересы – все продукты и технологии запатентованы. Например, наша проводная версия колонки SSSSSpeaker, которая уже пол года на рынке, очень популярна. Копий мы еще не видели, но желающие производить такую же колонку много.

g a g adget: А у ваших китайских партнеров не бывает искушения — взять и нашлепать «левую» партию и продать на сторону?

Андрей Клименко: Как это нет искушения? Конечно, есть! (смеется). Они родились с ним, это правда. Но мы работаем исключительно с «культурными» заводами, которые ценят долгосрочные деловые отношения и авторское право. Самый сложный этап в нашем деле – это воплотить идею в рабочий экземпляр. Потом его легко воспроизвести на другом заводе. Но во всяком бизнесе есть свои риски.

g a g adget: Так это и есть причина, по которой вы постоянно заменяете свой модельный ряд?

Андрей Клименко: Мы работаем по такому принципу, прежде всего, потому что хотим быть полезными нашим клиентам. Кроме того, aiia интересно быть в постоянном поиске, совершенствоваться, оттачивать мастерство. Выпустить один успешный продукт, а потом запускать его в Gold Edition, Russian Edition, Italian Edition на протяжении многих лет – это не про нас.

g a g adget: Но ведь есть на рынке «долгоиграющие» продукты, например, модель наушников Koss Porta Pro выпускается уже не одно десятилетие в неизменном виде. Разве вы не хотите иметь такой же успешный продукт?

Андрей Клименко: Это круто. Но наш подход тоже крутой — быть честным в том, чтобы отказать клиенту продать 100 000 штук товара, который продавался всего 2 месяца назад. Когда мы будем так поступать и быть честными с собой, мы станем интереснее для наших клиентов. Мы говорим: «эти продукты покупали ваши конкуренты год назад, возьмите что-то новое, интересное». На практике у нас еще не было таких тяжелых случаев, но мы давно для себя решили, что будем поступать именно так: нет — значит нет.

g a g adget: Такой вот слегка дурацкий вопрос: колонка SSSSSPeaker у всех, кто ее видел, вызывала ощущение стаканчика. Не было никогда желания выпустить ее с возможностью наливать в нее жидкость?

Андрей Клименко: Такой идеи не было, но мы над ней подумаем (смеется). Мы ценим все инсайты. Мы кстати планируем провести конкурс для молодых дизайнеров – лучший концепт будет воплощен в реальность. Это прекрасная возможность заявить о себе. Кроме того, работа не умрет на винчестере, а будет воплощена в реальном продукте. Это действительно важно, потому что, к сожалению, большинство разработок не доходят до производства, а навсегда остаются на уровне концепта.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-8
часы aiia cleverclover

g a g adget: Это все на уровне идеи? Или есть ближайшие планы организовать такой конкурс?

Андрей Клименко:

У нас уже есть планы организовать такой конкурс с одним большим онлайн-ресурсом. У всех наших продуктов есть социальная миссия – от продажи каждого aiia делает отчисления в различные фонды – по развитию демократии, защиты прав сексуальных меньшинств, развития письменности и грамотности и т.д. Кроме того, мы так же будем продвигать качественный промышленный дизайн на неукраинском рынке: организовывать выставки, а в перспективе – построить музей современного искусства где-нибудь в Западной Европе. Это тоже элемент нашей миссии – делать так, чтобы прекрасных вещей становилось в нашей жизни все больше, дарить вдохновение, пробуждать людей к яркой жизни, наполнять ее впечатляющими вещами.

в планах есть желание построить где-нибудь в Западной Европе музей современного искусства

g a g adget: Каких результатов вы ожидаете от выхода на Kickstarter?

Андрей Клименко: Это наш первый опыт, и мы довольны любым результатом. Хотелось бы, конечно, измерять успех не в сотнях тысяч долларов, а в количестве людей, купивших наше устройство. В первую очередь для aiia – это способ заявить о себе на международных рынках.

g a g adget: Но вы все же видите главными своими клиентами корпоративных покупателей?

Андрей Клименко: Конкретно в aiia — да. У нас нет и не будет розничного магазина, но если появятся желающие представлять наши интересны в розничном бизнесе, мы не станем возражать. Тем не менее, сами розницей заниматься не планируем.

Уже сейчас у нас в разработке есть продукты out of market (за пределами рынка — примечание редакции), а потом появятся и out of imagination (за пределами воображения — примечание редакции). Мы понимаем, что их ценообразование будет отличаться, и продаваться в качестве сувенирной продукции для корпоративного сегмента они не смогут. Поэтому мы и тестируем kickstarter платформу, чтобы понять, как этими продуктами правильно управлять, от чего зависит успех. Это непростой процесс, но у нас действительно получается придумывать новые, классные вещи, которые никто до нас не делал.

Андрей Клименко (aiia): Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции-9
часы aiia moderntronic

g a g adget: Насколько вообще сложная процедура выхода на Kickstarter?

Андрей Клименко: Все абсолютно реально, информации по выходу предостаточно. Правда, украинским компаниям для выхода на Kickstarter необходимо иностранное представительство, но все процессы прозрачны. Существуют посредники, которые берут на себя эту функцию — сегодня это не проблема.

g a g adget: И последний вопрос: какие предприниматели вызывают лично у тебя воодушевление? На кого бы хотелось равняться и кто вызывает восхищение как предприниматель?

Андрей Клименко: Есть один такой предприниматель, на которого мы все равняемся. К сожалению, он уже не с нами. Мне жаль, что мы не успели привезти его в Украину чтобы все могли прикоснуться к его таланту. Речь идет, конечно же, о Стиве Джобсе. Для нас он пример того, как необходимо работать, конкретное руководство к действию. Вся команда aiia — тоже перфекционисты по своей натуре. В своей работе мы используем его принципы. Когда мы отправляем запрос на производство в Китай и получаем в ответ фразы по типу: «Мы не можем это сделать», я всегда отвечаю: «Ок, но если это может делать Apple, значит потенциально это возможно, а значит мы тоже можем». Я понимаю, что сравнивать aiia с Apple некорректно на данном этапе — у нас разные возможности, опыт, ресурсы. Но если кто-то может сделать продукт на грани идеального, значит и другие могут сделать то же. Мне импонирует их подход к бизнесу — отношение к клиентам и к продукту, wow-сервис, перфекционизм, новаторство, желание делать все вещи ярко, правильно, с душей. В этих вещах мы на Apple и равняемся. Мы хотим построить компанию уровня Apple в сегменте сувенирной рекламной продукции. И речь не о масштабах бизнеса, а о посыле, правильном продукте, отношении к клиенту и эмоциях.

Есть один такой предприниматель, на которого мы все равняемся. К сожалению, он уже не с нами..

Мы давно работаем в корпоративном секторе. Вот мне всегда было интересно почему компании с миллиардами долларов оборота и огромной долей рынка, с известностью и именем во всем мире, десятками представительств в разных странах, с кучей людей в R&D департаментах ( разработка, Research and Development то, что в СССР называлось НИОКР — научные исследования и опытно-конструкторские разработки — примечание редакции ), отделами продаж и всяческими наворотами отличаются консерватизмом и бюрократией. Но времена меняются. И им тоже хочется, нового, незаезженного, отличительного и классного на грани идеального. Вот мы и планируем быть этим новым и классным на грани идеального.